Novel Dari Dilema Ke Destinasi

Judul : Dari Dilema Ke Destini
Harga : RM20.00
Nombor siri : 1314124
Status Stok: Stok masih ada

Judul : Dari Dilema ke Destini
Pengarang : Arbak Othman
Genre : Novel
Mukasurat : 470 halaman
Cetakan Pertama : 2002

Sinopsis
Novel Dari Dilema ke Destini merupakan sebuah novel sosio-politik dalam konteks sebuah negara merdeka yang sedang meningkat maju dengan pesatnya dalam bidang ekonomi. Pemikiran di dalam novel ini berusaha memenuhi konsep keadilan melalui tindakan politik yang menjana perkembangan mental rakyatnya yang berbilang kaum.
Jalan-jalan keluar yang menyusuri kekusutan yang melanda nasib rakyat berbilang kaum yang terdiri daripada kaum bumiputera dan kaum bukan bumiputera menjadi intisari pemikiran dan tindakan yang terpaku kepada usaha mencari keadilan berdasarkan persepsi agihan dan peruntukan yang dapat menyelamatkan setiap bangsa, agama, kepercayaan dan politik mereka dalam kepompong yang sentiasa sengit dan menyengat itu.
Pembaca sentiasa dibawa ke arena penghidupan yang kusut sebagai peneliti kebenaran falsafah pemikiran yang terkandung di dalam novel ini

0 comments:

BIODATA



Namaku Siti Alifah binti Ahmad. Aku senang dipanggil E-pah di kalangan keluarga dan kawan-kawanku. Aku dilahirkan pada 29 Disember 1986 di Hospital Universiti Sains Malaysia, Kubang Kerian, Kelantan Darul Naim tepat jam 7.07 pagi. Aku berbintang Capricorn. Alamat terkini aku ialah PT33 Taman Sri Mutiara, Jalan Pengkalan Chepa, 15400 Kota Bharu, Kelantan.

HADIS


LINK